Not known Facts About بیماری زونا قلبی

Wiki Article

سازمان اطلاعات نظامی اسرائيل؛ سه واحد جاسوسی و شاخه‌ای که «برای جنگ احتمالی با ایران آماده می‌شود»

در واقع امکان انتقال مستقیم زونا به شخص دیگر وجود ندارد. با این حال، فردی که هرگز به آبله‌مرغان مبتلا نشده، با تماس مستقیم با مایع تاول‌های شخصی که در حال حاضر زونا دارد، ممکن است ویروس را دریافت کند.

بزرگسالانی که هرگز آبله مرغان نداشته‌اند نیز باید این واکسن را دریافت کنند.

● داروهای تجویز شده برای درمان زونا متفاوت‌اند، اما ممکن است شامل:

مواردی که در اینجا به آنها اشاره می‌شود، فقط بعضی از مهم‌ترین عواملی هستند که می‌توانند باعث تحریک و فعال شدن دوباره ویروس عامل زونا در بدن شوند:

● ویروس واریسلا زوستر زمانی پخش می‌شود که فردی با تاول تراوش کننده تماس پیدا کند. اگر تاول‌ها پوشیده شده باشند یا دلمه ایجاد شده باشد، مسری نیست.

همچنین افرادی که قبلاً دچار بیماری زونا شده‌اند، بسیار به ندرت باز هم به این بیماری مبتلا می‌شوند، در واقع شانس ابتلای مجدد به این بیماری فقط در حدود بیماری زونا و سرطان ۱% است.

بیماری زونا غالباً افرادی که دچار ضعف سیستم ایمنی هستند را درگیر می‌سازد.

نورا محمد نمی‌تواند درمان مورد نیاز خود را در بیمارستان غزه دریافت کند

تخلف شرکت برق مازندران در ماجرای قطع درختان جنگل الیمالات

در حال‌ حاضر نمی ‌توان‌ از آن‌ پیشگیری‌ به‌ عمل‌ آورد. واكسن ‌های‌ تحقیقاتی‌ كه‌ برای‌ پیشگیری‌ از آبله‌ مرغان‌ در حال‌ آزمایش‌ هستند نتوانسته ‌اند جلوی‌ زونا را بگیرند.

بیماری زونا به آبله مرغان بالغین شهرت دارد. این بیماری معمولا در افرادی رخ می ‌دهد كه سابقه این بیماری را در سال ‌های گذشته داشته اند و یا این كه ویروس زونا را به‌ صورت نهفته در خود جای داده‌اند كه عامل مولد آن شبیه ویروس آبله ‌مرغان است.

ویروس عامل زونا می‌تواند از شخص بیمار به افراد دیگر منتقل شود، اما این ویروس در افراد سالم فقط می‌تواند بیماری آبله مرغان ایجاد کند و آن هم در صورتی که فرد گیرنده ویروس در کودکی به بیماری آبله مرغان مبتلا نشده باشد. در واقع، شدت واگیر بیماری زونا بسیار کمتر از آبله مرغان است. افرادی که دچار زونا می‌شوند، فقط در صورتی می‌توانند این ویروس را به دیگران منتقل کنند که تاول‌های فعال زونا بر روی پوست آنها شکافته شود و شخصی که قبلاً هیچ گاه آبله مرغان نگرفته و یا در حال حاضر درگیر این بیماری است، در نزدیکی آنان حضور داشته باشد.

جراحی لابیاپلاستی یک عمل درمانی و زیبایی است که با هدف کاهش اندازه‌ لابیا مینور یا همان فلپ‌های پوست دو طرف دهانه…

Report this wiki page